کارگروه حمل و نقل در اتاق اصناف ایران تشکیل می‌شود

تهران – ایرنا – عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: تشکیل کارگروه ملی – تخصصی حمل و نقل در هیات رئیسه اتاق اصناف ایران مصوب شده و به زودی تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایرنا از اتاق اصناف ایران، امید سامری اظهار داشت:حمل و نقل یکی از حوزه‌های استراتژیک و مهم در حوزه اصناف است، به این دلیل که در هر استان، هزاران تاکسی تلفنی برای حمل مسافر و نیز کامیونت و کامیون‌ بدون یخچال و یخچال‌دار، وانت بار، نیسان و پیک موتوری برای حمل کالا، با برخورداری از پروانه کسب سیار و غیر سیار مشغول به جابجایی کالا و ارائه خدمات هستند.

وی خاطرنشان کرد: به منظور رسیدگی و ساماندهی موضوعات مربوط به این افراد و واحدهای صنفی، در هر استان اتحادیه‌های متعددی فعالیت کرده و برای متقاضیان، پروانه کسب سیار و غیر سیار صادر می‌کنند. مسلم است که اعضای اتحادیه، پس از دریافت پروانه کسب، انتظار خدماتی از اتحادیه‌ها دارند.

سامری تصریح کرد: حال اینکه اتحادیه‌های صنفی هر شهرستان در چارچوب قانون نظام صنفی، از اعضای خود حمایت می‌کنند اما گاهی مشکلات آنها منحصر به یک شهرستان نشده و باید به صورت استانی و یا ملی پیگیری شود.

وی تاکید کرد: در نگاه کلان، تامین سوخت برای وسایل نقلیه صنفی، نوسازی وسائط نقلیه صنفی، ساماندهی نظام جابجایی کالا، تدوین استانداردهایی برای حمل برخی از کالاها، ارائه خدماتی به دارندگان پروانه کسب، تدوین سیاست‌های تشویقی برای دریافت پروانه کسب از سوی فعالان بدون جواز از جمله موضوعاتی است که لازم به واکاوی در ابعاد استانی و حتی ملی دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران اظهار داشت: بر همین اساس هیات رئیسه اتاق اصناف ایران ذیل تصمیمی برای تشکیل کارگروه‌های تخصصی استانی و ملی به تازگی تشکیل کارگروه حمل و نقل اتاق اصناف ایران را مصوب کرده‌اند که به زودی تشکیل خواهد شد.

سامری تصریح کرد: اعضای این کارگروه از روسای اتحادیه‌های مرتبط خواهند بود که تسلط کامل به موضوعات صنوف حمل و نقل دارند و با تشکیل این کارگروه و پویایی جلسات، امید می‌رود که یافته‌ها و پیشنهادات کارگروه، در تصمیم‌سازی‌های ملی مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت توسعه و ارتقای بهره‌وری حمل و نقل صنفی در سراسر کشور را در پی داشته باشد.