کاهش 30 درصدی صدور پروانه ساختمانی

خبرگزاری آریا- کارشناس مسکن گفت: ریسک سرمایه گذاری در ساخت و ساز مسکن، باعث کاهش صدور پروانه‌های ساختمانی شده است.

 

به گزارش خبرگزاری آریا، فرشید پور حاجت افزود: ساخت و ساز در کشور رو به کاهش است و سازندگان به دلایل مختلفی، چون بروکراسی اداری، افزایش هزینه‌های ساخت، قیمت مصالح ساختمانی و برون سپاری سازمان‌های دولتی تمایل به ساخت مسکن ندارند.
وی اضافه کرد: قیمت مصالح ساختمانی روزانه افزایش می‌یابد و هیچ نظارتی برای عرضه مصالح ساختمانی در بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و شبه دولتی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه افزایش 15 درصدی نهاده‌های ساختمانی بر قیمت تمام شده مسکن بسیار تاثیر گذار است ادامه داد: قیمت فولاد بسیار افزایش پیدا کرده و بسیاری از کارخانه‌ها اقدام به دپو این کالا کردند همین موضوع باعث افزایش قیمت می‌شود.
این کارشناس مسکن گفت: آرامش دربازار مسکن وجود ندارد و طرح‌های که هیچ قابلیت اجرایی ندارند هر روز رونمایی می‌شوند، اما عملا اجرایی نمی‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، پور حاجت افزود: در مسکن مهر اقدامات حمایتی، چون تخفیف مالیاتی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت به سازندگان پرداخت می‌شد و این موضوع قیمت مسکن را کاهش می‌داد، اما اکنون این مشوق‌ها برداشته شده است و بازار مسکن به بازاری پر ریسک تبدیل شده که هیچ سرمایه گذاری تمایل به ورود در ان را ندارد.