کردستان از استان‌های بحرانی در زمینه تامین زمین مسکن ملی است

سنندج-ایرنا- مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: براساس ارزیابی‌هایی که در زمینه تامین زمین طرح نهضت ملی مسکن انجام شده، کردستان یکی از بحرانی‌ترین‌ استان‌های کشور در این زمینه است.

به گزارش ایرنا، ارسلان مالکی که روز سه‌شنبه از طریق ویدیو کنفرانس در جلسه شورای مسکن استان کردستان در سنندج سخنرانی می کرد اظهار کرد: ارزیابی‌های ما نشان می دهد موضوع تامین زمین طرح مسکن ملی در استان کردستان خوب پیش نرفته است، ضمن اینکه این استان از لحاظ تعداد ثبت نامی‌ها و تایید شده‌ها نیز از برنامه جلو است که این موضوع موجب نگرانی است.

وی افزود: این مساله موجب می شود جمعیت از شهرهای کوچک و روستاها به سمت شهرهای بزرگ مهاجرت کنند که در این زمینه باید پالایش انجام شود و تلاش کنیم جلو این موضوع گرفته شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در بحث تامین زمین مشکل داریم و دلایل آن باید بررسی شود.

وی یادآور شد: ما آمادگی داریم طی یک روز برای توافقات استانی مصوبه بگیریم و اما باید در شورای مسکن استان این مباحث به صورت ویژه پیگیری و بررسی شود.

مالکی افزود: یکی دیگر از مشکلات موجود عدم همکاری برخی از دستگاه‌های استان از جمله دانشگاه علوم پزشکی برای واگذاری زمین‌های مازاد براِی طرح مسکن ملی است که باید در این شورا این مساله تعیین تکلیف شود.