گرانی بنزین، مصالح ساختمانی را گران کرد

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح فروشان می گوید: به اعتقاد ما قیمت مصالح ساختمانی چندان افزایش نیافته بلکه واحدهای تولیدی دیگر تخفیفاتی را برای کالاها قائل نیستند. همچنین با افزایش قیمت بنزین قیمت حمل و نقل مصالح ساختمانی هم از ۱۵ تا ۲۰ درصد گران شده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح فروشان درباره وضعیت بازار مصالح ساختمانی به تجارت نیوز گفت: وضعیت بازار در حوزه مصالح فروشی خوب است. فعلا کمبودی در بازار وجود ندارد. بر خلاف اینکه عده ای می گویند فروشندگان مصالح ساختمانی را دپو و به خریداران تحویل نمی دهند ما معتقدیم که عرضه کالا از سوی تولیدکنندگان زیاد است و تقاضایی برای خرید کمتر وجود دارد.
اسماعیل کاظمی افزود: در سال های گذشته تولیدکنندگان برای رقابت پذیری بیشتر تخفیفاتی را به مشتریان خود ارائه می کردند اما حالا این تخفیفات از کالاها برداشته شده است. به اعتقاد ما قیمت مصالح ساختمانی چندان افزایش نیافته بلکه واحدهای تولیدی دیگر تخفیفاتی را برای کالاها قائل نیستند. همچنین با افزایش قیمت بنزین قیمت حمل و نقل مصالح ساختمانی هم از ۱۵ تا ۲۰ درصد گران شده است.
او با اشاره به وضعیت بازار سیمان اظهار کرد: اخیرا تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت سیمان شدند. در گذشته تولیدکنندگان قیمت سیمان را بدون آن که فعالان صنفی متوجه شوند، گران می کردند اما حالا با برداشتن برخی تخفیفات قیمت مصالح ساختمانی واقعی شده است. در حال حاضر قیمت هر پاکت سیمان در خرده فروشی ها ۱۵ هزار تومان است.