۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح آبرسانی به گرمسار تامین اعتبار شد

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد عسکری روز سه‌شنبه در آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب منطقه‌ای استان سمنان و بانک صنعت و معدن کشور به منظور تامین مالی برای طرح ملی آبرسانی به گرمسار از محل اعتبارات ماده ۵۶ اظهار داشت: یکی از مواد تامین اعتبار طرح‌های عمرانی استفاده از تسهیلات بانکی داخلی است و در طرح آبرسانی به گرمسار در یک سال گذشته با پیگیری‌های انجام شده تفاهم‌نامه تامین ۱۰۰ میلیارد تومان با همکاری بانک صنعت و معدن کشور امضا شد.

وی با بیان اینکه این اعتبار برای تکمیل بخشی از طرح آبرسانی به گرمسار در غرب استان سمنان هزینه می‌شود، گفت: از محل این اعتبارات احداث پیش‌تصفیه، خرید لوله فولادی و لوله گذاری خط انتقال آب به طول هشت کیلومتر انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: این تسهیلات پس از صدور ضمانت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و ارائه به بانک جاری می‌شود.

۲۵۰ میلیارد تومان، لازمه اجرای طرح آبرسانی به گرمسار

عسکری افزود: تکمیل این بخش از طرح ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که ۵۰ میلیارد تومان در قانون بودجه ۱۴۰۲ پیش بینی شد و برای تکمیل، تامین اعتبارات مورد نیاز از محل سایر ردیف‌های قانونی بودجه یا منابع داخلی وزارت نیرو در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان از منابع اعتباری مختلف در این طرح هزینه شد.

تامین آب لازمه توسعه استان سمنان است

محمدرضا صادقی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در این آیین با اشاره به بحران کم‌آبی در این استان، گفت: تامین آب لازمه توسعه در استان است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان سال‌ها است که در خشکسالی به سر می‌برد، افزود: سطح آب‌خوان‌ها در استان سمنان کاهش چشمگیر داشته است و اجرای طرح آبرسانی به شهرستان‌های گرمسار، آرادان و ایوانکی،در غرب استان سمنان با تامین اعتبارات، اقدامی مطلوب است و باید با اهتمام ویژه پیگیری شود.