۱۰۰ هکتار جنگل‌کاری در آبعلی انجام شد

تهران- ایرنا- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: عملیات جنگل‌کاری به وسعت ۱۰۰ هکتار در حوزه آبخیز آبعلی شهرستان دماوند که از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به مرحله اجرا درآمده بود پایان یافت.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، سید علی عظیمی با بیان این مطلب گفت: این اقدام بیولوژیکی با هدف توسعه جنگل کاری و با کاشت گونه های جنگلی از جمله کاج سیاه، سرو نقره ای، داغداغان، عرعر، سنجد، زبان گنجشک اقاقیا انجام شده است.

وی درباره دیگر اقدامات بیولوژیکی که در سطح استان تهران و از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اجرائی شده افزود: در بخش مرتع پروژه بوته کاری (کاشت گونه آتریپلکس) در سطح ۱۳۵ هکتار در حوزه آبخیز اخترآباد شهرستان ملارد به مرحله اجرا درآمده و این عملیات مراحل پایانی خود را طی می کند.

عظیمی تصریح کرد: عملیات بذرکاری به همراه ایجاد هلالی های آبگیر که در سطح ۸۵۰ هکتار و به منظور بهبود پوشش گیاهی و استفاده حداکثری از نزولات آسمانی در حوزه آبخیز سیاهکوه شهرستان ورامین اجرا شده یکی دیگر از پروژه های بیولوژیکی است که از پیشرفت فیزیکی صددرصدی برخوردار می باشد و به اتمام رسیده است.

وی خاطر نشان کرد: در قالب طرح مشارکتی نیز در حوزه آبخیز وردیج- واریش و در روستای واریش در حوزه استحفاظی شهرستان تهران و با مشارکت جوامع محلی و شورای اسلامی روستا نهالکاری با استفاده از گونه های مثمر و غیر مثمر در سطح ۵۶ هکتار در دستور کار قرار دارد.

عملیات جنگل کاری برای رسیدن به توسعه پایدار، کنترل روان آب ها و جلوگیری از سیلاب ها در مراتع انجام می شود.