۱۰ هزار و ۹۰۰ کارگر استان یزد در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند

گروه استان‌ها – سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد با بیان اینکه استان یزد جزء پیشتازان حوزه مسکن کارگری در کشور بوده است گفت: ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر از طریق اتاق تعاون در طرح ملی مسکن ثبت‌نام کردند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، جامعه کارگری استان یزد، جامعه‌ای فرهیخته هستند و به واسطه همین فرهیختگی بر نیازهای جامعه و الزامات موجود در حوزه‌های مختلف تسلط دارند مطالبات جامعه کارگری هم راستا با مطالبات مسئولین و منطبق بر مصلحت استان است.

از جمله این مطالبات جامعه کارگری استان یزد را می‌توان به موضوع همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، پیگیری ساخت مسکن کارگری و حل دغدغه‌های کارگران در حوزه بیمه درمانی و واکسن کرونا دانست.

عماد تشکری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یزد اظهار داشت: در استان یزد بیش از 240 هزار بیمه شده مستقیم داریم، که تحت عنوان کارگر هستند، در واقع این افراد شاغل هستند و تحت قوانین کارگری هستند که با افرادی که تحت پوشش دارند آمار آنها بیش از 700 هزار نفر می‌شود.

وی بیان کرد: بیشترین آمار ثبت‌نامی در طرح ملی مسکن مربوط به بخش مسکن کارگری بود و 10 هزار و 900 نفر از طریق اتاق تعاون برای درخواست مسکن پیگیری و ثبت نام انجام دادند، پایش این افراد از طریق تهران صورت می‌گیرد، ما پیگیر این مسئله هستیم با انتقال پایش به استان سرعت کار را در این موضوع افزایش دهیم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطر نشان کرد: استان یزد جزء پیشتازان حوزه مسکن کارگری در کشور بوده است، ابتدا امر قرار بود مسکن کارگری در جوار کارگاه‌ها ایجاد شود که بعدا این طرح ذیل طرح مسکن ملی قرار گرفت.

تشکری افزود: با توجه به اینکه استان یزد یک استان صنعتی است تعداد افراد ثبت‌نام شده بیشتری داشته است، امیدواریم بیشترین صلاحیت هم برای یزد باشد و کارگران استان بتوانند از امتیاز مسکن بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه بخش مرکزی کارگری مورد توجه وزارت کار بود و 39 درصد افزایش حقوق داشتیم که بیشتر از رقم رسمی تورم بوده است، البته اختلاف سطح زندگی و معیشت مردم مشکل اساسی است اما سعی شد تا حدودی پوشش در این امر داده شود.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تصریح کرد: در بخش کارگران بازنشسته هم یک همسان‌سازی حقوق در دو مرحله انجام شده است و به زودی همه بازنشستگان حداقل شامل 50 درصد افزایش حقوق می‌شوند، مجموع همسان سازی حقوق و افزایش سالانه حقوق انجام شده است تامین اجتماعی در حال بررسی این موضوع است تا افرادی که در مراحل قبل شامل طرح نشدند را بررسی کند و دیگر این مشکل مثل قبل که برای یعضی لحاط نشده بود پیش نیاید.

تشکری در خصوص واکسن کرونا برای کارگران اظهار داشت: در بخش واکسن کرونا پیگیری برای کارگران داشتیم، اما با توجه به اینکه پروتکل‌های بهداشتی در مراکز صنعتی رعایت می‌شوند و جایگاه‌های اشتغال و بنگاه اقتصادی سطح ایمنی خوبی دارند و با دقت نظارت می‌شوند، مشکل بحرانی در حوزه کارگری و محل کار آنها وجود نداشت که نشان دهنده انتشار ویروس از این محل‌ها باشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: به هر حال قشر زحمت کش کارگری بدنه اصلی و ستون فقرات اقتصاد و تولید کشور هستند وظیفه ما است که پیگیر دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها باشیم.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: امیدواریم سال 1400 که در شروع این سال افزایش خوبی در حقوق کارگران را شاهد بودیم، در ادامه سال پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها هم با حمایت از کارگران در جهت جهش تولید گام برداریم.

استان یزد در اجرای طرح‌های مسکن خانواده‌های شهدا، ایثارگران و مسکن فرهنگیان از استان‌های پیشتاز کشور بوده است امید است با پیگیری مسئولان استان اقدامات خوب و ویژه‌ای را در حوزه مسکن کارگری شاهد باشیم.