۲۷۸ پروژه بزرگ آبی در کشور اجرایی می‌شود

معاون آب و آبفای وزیر نیرو گفت: ۲۷۸ پروژه بزرگ آبی در کشور با هزینه کرد ۳۳ هزار میلیارد تومان اجرایی می‌شود.

به گزارش ایسنا، تقی زاده خامسی در مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت آب منطقه ای استان اردبیل با اشاره به اینکه تا پایان امسال این طرح‌های بزرگ را در کشور به مرحله اجرایی شدن می رسانیم، اظهار کرد: یک هزار و ۱۱۲ روستا در کشور در مرحله آبرسانی هستند که به طور میانگین ما در هر روز به 6 روستا آبرسانی می کنیم.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌های آبرسانی بزرگ در کشور استمرار خواهد یافت، خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم بالغ و ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روستاها از آب سالم، پایدار و مطمئن برخوردار شده‌اند.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو به اجرای طرح پویش الف – ب ایران در کشور با مضمون طرح های آب و برق اشاره کرد و خبر گفت: دستورالعمل اجرای این طرح در کشور خدمت مقام معظم رهبری نیز تقدیم شده و ایشان مجدانه خواستار اجرای چنین طرح های بزرگ در حوزه آب و برق کشور هستند.

تقی زاده خامسی ادامه داد: در سال آینده نیز ما با پویش جدید و در راستای پروژه های آب و برق در کشور در خدمت مردم خواهیم بود و معتقدیم این کارها و خدمات شایسته تنها در سایه همکاری و مساعدت مدیران حوزه آب و فاضلاب در استان ها عملیاتی خواهد شد.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های بزرگ آبی استان اردبیل در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه در این دولت در استان اردبیل اجرا شده که با عملیاتی شدن این پروژه‌ها اردبیل در ردیف کلانشهرهای کشور از نظر توسعه فعالیت‌های آبی قرار می‌گیرد.

تقی زاده خامسی از رویداد انقلاب آب و خاک در اردبیل خبر داد و بیان کرد: تا سال آینده شاهد آبگیری سه سد و احداث 6 تصفیه خانه بزرگ در این استان خواهیم بود.

وی از در دست اجرا بودن شبکه آبیاری سد خداآفرین در شمال استان خبر داد و تصریح کرد: امیدواریم این پروژه‌ها در استان و در عمر دولت دوازدهم به ثمر نشسته و در بخش آب و فاضلاب اردبیل شاهد تحول عظیم باشیم.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو پیگیری مجدانه استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حوزه آب و فاضلاب استان را یادآور شد و افزود: به طور مستمر جلساتی با مسئولان استان در تهران در راستای اعتلای صنعت آب و برق برگزار می‌کنیم که همگی اینها در راستای رونق حوزه آب در اردبیل است.