۲ دستگاه برداشت غیرمجاز شن و ماسه در سقز توقیف شد

رییس امور منابع آب سقز گفت: ۲ دستگاه ماشین آلات سنگین برداشت غیرمجاز شن و ماسه از بستر رودخانه این شهرستان بصورت شبانه با تلاش نیروی انتظامی متوقف شد.

عباس جاوید روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این اقدام با پیگیری امور منابع آب شهرستان سقز و با همکاری نیروی انتظامی و تلاش پرسنل گشت و بازرسی این شهرستان میسر شد.

وی اضافه کرد: در این عملیات یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه کمپرسی در بستر رودخانه سقز توقیف و به کلانتری ۱۲ این شهرستان منتقل شد.

وی افزود: در راستای حفاظت و حراست از رودخانه ها و تثبیت مالکیت دولت بر بستر، امور منابع آب سقز در سال جاری اقدام به رفع تصرف از بستر رودخانه های شهرستان کرده است و خوشبختانه میزان این تصرفات نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است.

جاوید کاهش برداشت شن و ماسه از حریم رودخانه ها را پیگیری های شبانه روزی امور منابع آب و همکاری نهادهای قضایی و انتظامی در برخورد با متخلفین برشمرد و گفت: فرهنگ سازی و توجیه مردم نسبت به خطرات برداشت بی رویه و آگاهی بخشی از خطرات احتمالی ناشی از حوادث طبیعی در چند سال اخیر اجرا شده است.

رییس امور منابع آب سقز تاکید کرد: صیانت از حریم و بستر رودخانه ها یک وظیفه همگانی است و امور منابع آب سقز از همکاری تمام مردم فهیم سقز و ادارات همکار بویژه فرمانداری ویژه، اداره صنعت معدن و محیط زیست تشکر و قدردانی می کند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.