۴۷۲ هزار تن آسفالت برای روکش محورهای مواصلاتی کرمانشاه مصرف شد

«علی سلیمی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به عملکرد عملیات آسفالت اجرا شده در سطح راه‌های کرمانشاه در سال ۱۴۰۱ افزود: ۲۸۷ کیلومتر روکش آسفالت رویه نهایی (پیمانی) در راه‌های مواصلاتی استان انجام شد.

وی، ۱۵۲ کیلومتر روکش آسفالت رویه رگلاژی پیمانی، ۷۶ کیلومتر ساخت و روکش آسفالت رویه نهایی پیمانی در راه های روستایی، ۲۰ کیلومتر شانه سازی آسفالتی پیمانی و ۱۳۲ کیلومتر لکه‌گیری آسفالت پیمانی را از دیگر اقدامات انجام شده در سال گذشته عنوان کرد.

سلیمی اضافه کرد: ۲۹۱ کیلومتر چاله پرکنی، لکه‌گیری و روکش آسفالت رگلاژی موضعه‌ای از جمله اقداماتی است که به صورت امانی انجام شده است.

معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای کرمانشاه درباره انجام عملیات روکش حفاظتی انجام شده هم گفت: ۲۲ کیلومتر روکش حفاظتی اسلاری سیل پیمانی و ۱۲۸ کیلومتر درزگیری پلیمری پیمانی طی سال گذشته انجام شده است.

وی در پایان افزود: ۴۶۳ هزار تن آسفالت به صورت پیمانی، تناژ آسفالت مصرفی به صورت امانی ۹ هزار و ۳۴۹ تن و جمع کل تناژ مصرفی ۴۷۲ هزار و ۴۷۵ تن است.

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه در مجموع بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.

اکنون ۲۴۳ دستگاه اتوبوس، هزار و ۳۶۵ مینی بوس و یک هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو سواری در ناوگان حمل و نقل عمومی کرمانشاه به مسافران خدمات می‌دهند.

۲۷ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در این استان هم اکنون با امکانات لازم پذیرای ارائه خدمات به مسافران و هموطنان هستند.

همچنین بیش از سه هزار و ۵۶۱ هزار راننده برون شهری در استان کرمانشاه مشغول فعالیت هستند.

بیش از ۲ میلیون نفر در ۳۲ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستای استان کرمانشاه سکونت دارند.