۵ مشکل عمده بر سر راه کالاهای صادراتی خراسان‌جنوبی/ ارزآوری ۱۷ میلیون دلاری صادرات مصالح ساختمانی

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی نبود برند تجاری، بسته‌بندی نامناسب، صادرات فله‌ای، کمبود زیرساخت‌ها و عدم ثبات قیمت تمام‌شده را از مشکلات پیش روی کالا‌های صادراتی استان دانست.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباس جرجانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به فرارسیدن روز ملی صادرات اظهار داشت: مصالح ساختمانی با ۱۷ میلیون دلار ارزآوری در نیمه نخست سال در صدر کالاهای صادراتی خراسان‌جنوبی است.

صادرات ۵۷ میلیون دلاری کالا از خراسان‌جنوبی 

وی با اشاره به صادرات ۵۷ میلیون دلاری کالا از خراسان‌جنوبی در این مدت گفت: سیمان ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار و پس از آن کاشی و سرامیک با ارزآوری دو میلیون و ۳۶۲ هزار دلاری بیشترین سهم محموله‌های صادراتی استان را داشته است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان‌جنوبی تصریح کرد: در اقلام خوراکی هم صادرات تخم مرغ با ۵۰۵ هزار دلار بیشترین ارزآوری را داشت.

۵ مشکل عمده بر سر راه کالاهای صادراتی خراسان‌جنوبی

جرجانی نبود برند تجاری، بسته‌بندی نامناسب، صادرات فله‌ای، کمبود زیرساخت‌ها و عدم ثبات قیمت تمام‌شده را از مشکلات پیش روی کالا‌های صادراتی استان دانست.

وی عنوان داشت: حمایت هدفمند از صادرکنندگان، دعوت از تجار خارجی برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی و رایزنی‌های بازرگانی و دیپلماتیک را از جمله اولویت‌های سازمان صمت برای حمایت از صادرات است.