۷۵ واحد مسکن روستایی در تایباد و باخرز در حال ساخت است

مشهد- ایرنا- ۷۵ واحد مسکونی در روستاهای شهرستان‌های تایباد و باخرز استان خراسان رضوی در حال ساخت است.

 

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های تایباد و باخرز روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد واحد مسکونی در مرحله اجرای فونداسیون، نصب اسکلت و پوشش سقف در این ۲ شهرستان می‌باشد.

رضا احمدی فر افزود: باتوجه به افزایش قیمت انواع مصالح ساختمانی طی ماههای گذشته و موقعیت خانواده های محروم این مناطق ساخت و ساز برخی واحدهای مسکونی متوقف شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به ساخت واحدهای مسکونی در روستاهای شهرستان‌های تایباد و باخرز استان خراسان رضوی اختصاص یافته است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های تایباد و باخرز گفت: از این مبلغ ۱۵۴ میلیارد ریال تسهیلات با نرخ سود پنج درصد و ۹۶ میلیارد ریال کمک بلاعوض می‌باشد.

وی افزود: در این ۲ شهرستان ساخت ۳۸۵ مسکن روستایی در نظر گرفته شده که ۲۰۱ واحد در شهرستان باخرز و ۱۸۴ واحد در شهرستان تایباد ساخته می‌شود.

احمدی فر ادامه داد: تاکنون ۲۰۱ نفر واجد شرایط در شهرستان باخرز و ۱۸۴ نفر نیز در شهرستان تایباد برای گرفتن تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد متقاضیان به بانکهای عامل معرفی شده‌اند گفت: اولویت پرداخت این تسهیلات با خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی است.

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان‌های تایباد و باخرز افزود: در حال حاضر ۳۸ درصد متقاضیان در مرحله انعقاد قرارداد با بانکهای عامل می‌باشند که ۱۷۱ نفر از متقاضیان معرفی شده از خانواده‌های زیرپوشش نهادهای حمایتی هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۳ هزار مترمربع از معابر اصلی روستاهای پساوه و حسینی در شهرستان تایباد و کوه سفید در شهرستان باخرز با هزینه افزون بر هفت میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال آسفالت شده است.

احمدی فر گفت: در حال حاضر ۲ پروژه طرح هادی روستاهای خیرآباد و سوران با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی از مهمترین پروژه‌های نیمه تمام این شهرستان است.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری و باخرز در ۲۲۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.