بیشترین واحدهای مشمول دریافت وام بافت فرسوده اطراف حرم‌های مطهر، در قم قرار دارد

قم- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: بررسی ها نشان می دهد که بیشترین واحد های مشمول در دریافت تسهیلات کم بهره بافت های فرسوده اطراف حرم مطهر، در قم و کمترین آن در شیراز ثبت شده است.

سید روح الله حسینی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: برای نخستین بار در سال ۱۴۰۱، ۶۰۰ واحد مسکونی در بافت پیرامونی حرم های مطهر کشور تسهیلات کم بهره دریافت کردند.

وی بیان کرد: این تعداد واحد مسکونی مشمول دریافت تسهیلات در مقایسه با سال گذشته، هفت برابر شده است.

وی به رویکرد صندوق سرمایه گذاری طرح حرم های مطهر با عنوان اسکان ارزان و زیارت آسان اشاره کرد و گفت: برهمین اساس طرح های عام المنفعه از جمله اقامتی، زیارتی و بهداشتی حمایت و پشتیبانی می شود.

حسینی گفت: برای نخستین بار ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ساخت طرح‌های عام المنفعه در اطراف بافت‌های حرم‌های مطهر در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۱۱.۸ درصد عرضه می‌شود و مدت زمان بازپرداخت آن ۲۴ تا ۳۶ ماه است.

وی افزود: اقساط این تسهیلات پلکانی افزایش می‌یابد و شرایط به گونه‌ای تعیین شده که مالکان قادر به بازپرداخت آن باشند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان قم خاطر نشان کرد: تاکنون ۳۲ نفر از متقاضیان بهسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) برای تسهیلات به بانک معرفی شدند که تقاضای آنان برای بهسازی ۱۲۷ واحد است.

وی ادامه داد: برای ۷۴ واحد تاکنون انعقاد قرار داد صورت گرفته است که منجر به دریافت وام توسط ۱۸ متقاضی به مبلغ ۴۱ میلیارد و ۸۶۶ میلیون تومان شده است.

حسینی با اشاره به این که در این طرح ۶۰۰ میلیون تومان به ازای هر واحد تسهیلات پرداخت می شود گفت: اگر پروانه برای سال جاری و سال قبل باشد علاوه بر وام به ازای هر پلاک تسهیلات ۶۰ میلیون تومانی با بهره چهار درصد از صندوق کار آفرینی امید پرداخت خواهد شد.

به گفته وی، متقاضیان برای دریافت این تسهیلات صندوق ملی سرمایه گذاری حرم های مطهر در سامانه «ارائه تسهیلات بافت فرسوده و ودیعه اسکان موقت» به نشانی https://facility.udrc.ir/ یا https://hspif.ir/ مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.