ایمن‌سازی راه‌های کشور به ۲۰۰ همت اعتبار نیاز دارد

به گزارش ایرنا از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داریوش امانی در دومین نشست تخصصی رؤسای پلیس‌راه و مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای سراسر کشور که باهدف ارتقای ایمنی عبور و مرور سفرهای نوروزی برگزار شد گفت: بیشترین بار خدمت در سفرهای جاده‌ای بر دوش پلیس و سازمان راهداری بوده و این خدمت در سفرها، موقعیت‌ها و مناسبات خاص مضاعف می‌شود.

وی با اشاره به این که به دلایلی مانند کمبود منابع و اعتبارات، ظرفیت تولید گواهینامه و خودرو با زیرساخت‌های جاده‌ای تناسب و همخوانی ندارد، گفت: نگهداشت و ایمن‌سازی حدود ۲۸۰ هزار کیلومتر راه‌های کشور و اجرای اقداماتی شامل خط‌کشی، نیوجرسی، تأمین روشنایی، رفع نقاط حادثه‌خیز و… قریب به ۲۰۰ همت اعتبار نیاز دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خروج ۷ هزار دستگاه اتوبوس از حوزه حمل‌ونقل مسافری کشور ادامه داد: باتوجه‌به نقش همه‌گیری و شیوع کرونا در اقتصاد این حوزه، بخشی از ناوگان به دلیل فرسودگی و بخش دیگر نیز به‌واسطه تبعات قیمت‌گذاری از ناوگان مسافری جدا شده‌اند و اکنون کمبود ناوگان بر نحوه خدمات‌رسانی اثر گذاشته است.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: باوجود محدودیت‌ها و مشکلات، بیرون از این مجموعه مردم انتظار خدمت دارند.

امانی بر ضرورت هم‌افزایی و تعامل بین پلیس و سازمان راهداری باهدف ارتقا ایمنی محورهای مواصلاتی، به حداقل رسیدن آمار تصادفات و نوروزی شاد، متفاوت و ایمن برای مردم و خاطرنشان کرد: در ایام نوروز بایستی ظرفیت ناوگان اتوبوسی فعال در حوزه‌های دیگر نیز به‌منظور بهبود خدمات‌رسانی به مسافران پای‌کار بیاید.

پلیس‌راه و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای؛ در خط مقدم خدمت‌رسانی در جاده‌ها

رئیس پلیس‌راه کشور گفت: پلیس‌راه و سازمان راهداری در محورهای مواصلاتی کشور در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم فعالیت می‌کنند.

سردار حسن مؤمنی خاطرنشان کرد: مدیران و رؤسا در پلیس‌راه و سازمان راهداری به نیروهای خود می‌گویند وارد میدان شوید و خود و معاونانشان نیز دوشادوش نیروها در صحنه حضور دارند، همچنان که مدیریت جاده‌های کشور در بارش‌های اخیر در سایه این تعامل و هم‌افزایی محقق شد.

وی با تأکید بر این که عملکرد مجزا و جداگانه پلیس‌راه و سازمان راهداری خروجی و نتیجه مورد انتظار را رقم نمی‌زند، عنوان کرد: تعامل دوجانبه آنها بر اساس تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و تصادفات و بسیج امکانات، موجب تحقق سیاست‌های ترسیم شده در کاهش آمار تصادفات و فوتی‌ها در سطح محورهای مواصلاتی می‌شود.

رئیس پلیس‌راه کشور از کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای به‌عنوان بزرگ‌ترین نقطه مشترک و مأموریت پلیس‌راه و سازمان راهداری یاد و خاطرنشان کرد: در مسیر اجرای اهداف شاهد هماهنگی و هم‌افزایی بین مدیران کل راهداری و پلیس‌راه هستیم و با افزایش سطح تعاملات در ایام نوروز به کاهش آمار تصادفات می‌انجامد.

سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: تقارن ایام نوروز با ماه مبارک رمضان و احتمال افزایش ترددهای شبانه، کار را مضاعف کرده و ازاین‌رو افزایش حضور خودرویی و آشکارسازی‌ها در ساعات شب ضرورت دارد.
وی از دوربین‌ها به‌عنوان یکی از ابزارهای کنترل و بازدارنده در وقوع تصادفات جاده‌ای یاد و بر ضرورت بهره‌گیری هر چه بیشتر از دوربین‌های جاده‌ای تأکید کرد.

رئیس پلیس‌راه کشور گفت: در ایام نوروز و باتوجه‌به افزایش سفرها، باید از ظرفیت‌های استانی برای کنترل پررنگ‌تر در حوزه حمل‌ونقل ناوگان بار و مسافر استفاده شود.