۴۷ درصد ظرفیت سدها آب دارد/ کاهش ۶ درصدی نسبت به سال گذشته

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بارش‌های کشور گرچه هنوز نسبت به سال گذشته کاهش ۱۶ درصدی دارد، اما بارندگی‌های اخیر اندکی حجم آب سدها را افزایش داد.

بر اساس این گزارش میزان پرشدگی سدهای کشور که هفته گذشته ۴۶ درصد بود با بارش‌های اخیر و از ابتدای سال آبی جاری (ابتدای مهر ۱۴۰۲) تا ۱۹ اسفندماه به ۴۷ درصد افزایش‌یافته است.

حجم آب در سدهای مهم کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

بنابراین گزارش، حجم آب موجود در سدهای کشور تا ۱۹ اسفندماه به ۲۳ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب رسیده است. این میزان در سال آبی گذشته ۲۴ میلیارد و ۵۴۰ میلیون مترمکعب بود.

کاهش ۱۶ درصدی میزان آب ورودی به سدها

میزان آب ورودی به سدهای کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه در حالی به رقم ۱۲ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب رسید که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۵ میلیارد و ۱۳۰ میلیون مترمکعب بوده که ۱۶ درصد کاهش‌یافته است.

افزایش ۱۵ درصدی خروجی آب از سدها

بر اساس اعلام دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۱۹ اسفندماه ۱۱ میلیارد و ۱۴۰ میلیون مترمکعب آب برای مصارف مختلف از سدها خارج شده است.

این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب از سدها خارج شده رشد ۱۵ درصدی را نشان می‌دهد.