اتاق بازرگانی ازحضور سرمایه گذاران فرانسوی در قزوین استقبال میکند

قزوین- رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: با تامین زیرساختهای مناسب برای فعالیتهای صنعتی و کشاورزی و تمهیدات اندیشیده شده از حضور سرمایه گذاران فرانسوی در استان استقبال می کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی بخشنده در نشست با «فیلیپ تیه بو» سفیر فرانسه در ایران که ظهر پنجشنبه در محل اتاق بازرگانی قزوین برگزار شد اظهارداشت: اتاق بازرگانی به عنوان پارلمان بخش خصوصی توانسته در شناسایی و معرفی توانمندی های بازرگانی فعالان این عرصه موفق عمل کند و به توسعه مناسبات با کشورها موثر باشد.

وی بیان کرد: اتاق بازرگانی در دوره جدید فعالیت خود توانسته با افزایش ساعات کاری خود مکانی امن و شبانه روزی را برای تجار و بازرگانان و فعالان اقتصادی مهیا کند تا همواره محلی برای حضور و دیدارهای رو در رو با تجاری ایرانی و خارجی را داشته باشند.

بخشنده تصریح کرد: هرچند تشدید تحریم ها دربسیاری از عرصه های کشور برای مردم مشکل ساز شده اما به عنوان متولیان بخش تولید و صنعت توانسته ایم در برخی حوزه ها تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده و برای بهبود وضعیت تولید و استفاده از همه ظرفیت ها همت بیشتری کنیم.

وی اظهارداشت: در شرایط تحریم بسیاری از واحدهای تعطیل شده توانسته با حمایت دولت به چرخه تولید بازگردد و فرصت های مغفول مانده را وارد چرخه کسب و کار کرده ایم که ارزشمند است.

صادرکننده نمونه استان قزوین افزود: حضور دو سرمایه گذار فرانسوی در استان قزوین که از برندهای شاخص محسوب می شوند نشان می دهد زیرساخت های لازم برای تولید در این استان توسط خارجی ها مهیاست و ما نیز با تجربه چندین ساله تجارت با فرانسه آمادگی داریم این مناسبات توسعه یابد.

بخشنده افزود: مواد غذایی، بهداشتی، کاشی و سرامیک، انرژی خورشیدی و گردشگری از ظریفت هایی است که در توسعه مناسبات می تواند مورد توجه جدی سفیر فرانسه برای معرفی به متقاضیان کشور مطبوع خود قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین شرکت در نمایشگاههای تخصصی ایران و فرانسه را برای شناخت ظرفیت های طرفین ضروری دانست و برای تحق آن با کمک اتاق بازرگانی اعلام آمادگی کرد.

سفیر فرانسه در ایران همچنین از کاروانسرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین و نیز نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی استان در شهرک صنعتی کاسپین بازدید کرد.