تلاش برای ساخت رادارهای هواشناسی در داخل کشور

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در محیط‌های شهری امری مهم و قابل توجه بود که دنبال شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سورنا ستاری امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت راه و شهرسازی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در اقتصاد دانش‌بنیان زیست بوم مهم است. زیست بوم همین همدلی‌ها است، همین که سازمان هواشناسی به دنبال نرم‌افزارهایی در داخل باشد که استعداد آن در داخل وجود دارد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: امروز تفاهم کردیم در حوزه شهرهای هوشمند همکاری مشترک داشته باشیم با این استعداد در حوزه استارتاپ‌ها می‌توانیم قدم‌های مناسبی برداریم.

ستاری گفت: استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در محیط‌های شهری موضوعی قابل توجه است و امیدواریم محیط مناسبی برای رشد این اقتصاد فراهم شود.

وی همچنین به مصوبه شورای عالی شهرسازی مبنی بر استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در محیط‌های شهری اشاره کرد و گفت: قرارداد ما با سازمان هواشناسی در واقع آغاز شده است که در 9 سرفصل است.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: پیچیده‌ترین آنها در حوزه ساخت رادارهای هواشناسی است که تاکنون از خارج خریداری می‌شد اما پس از این توسط شرکت‌های داخلی تأمین می‌شود.

ستاری گفت: سیمیلاتورها در بخش هواشناسی در حوزه سیل و بلایای طبیعی از دیگر بندهای تفاهم‌نامه است همچنین الکترونیکی کردن بارنامه‌ها مباحث جدی است که با سازمان راهداری دنبال می‌کنیم.