صدور مجوز برداشت شن و ماسه در گیلان با دستور دادستان ها

ایسنا/گیلان معاون دادگستری گیلان، با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست ما روز به روز در حال از بین رفتن است، گفت: برداشت هرگونه شن و ماسه در گیلان با تایید دادستان شهرستان قانونی است.

جان احمد آقایی در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر لزوم حفاظت و صیانت از اراضی ملی و جنگل ها، اظهار کرد: برداشت هرگونه شن و ماسه در گیلان با تایید دادستان شهرستان قانونی بوده و دادستان ها مکلف بر حسن اجرای این دستورالعمل هستند.

وی با بیان اینکه منابع طبیعی و محیط زیست ما روز به روز در حال از بین رفتن است، افزود: دادستان ها برای تایید مجوزهای برداشت شن و ماسه یک نگاه استصوابی دارند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان، تایید هرگونه مجوز برداشت شن و ماسه در استان را نیازمند سه پیوست دانست و عنوان کرد: مجوزها باید پیوست زیست محیطی، پیوست زمین شناسی و مجوز عدم تنش های اجتماعی را به همراه داشته باشند و مجوزهای دارای این پیوست از اعتبار برخوردار هستند.

آقایی، با بیان اینکه مجوزهای ظاهرا قانون فاقد پیوست ها هیچگونه اعتباری ندارند، گفت: دستگاه قضایی براساس قانون و با توجه به رسالت واقعی خودش در مقابل مجوزهای قانونی که نوعی پوشش برای عمل غیر قانون است، می ایستد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه استان باید موازی با محیط زیست و عدم تنش های اجتماعی و حفظ حقوق شهروندی همراه باشد.