مذاکرات سوریه و ایران برای توسعه روابط همکاری در زمینه مسکن اجتماعی

وزیر امور عمومی و مسکن سوریه و وزیر راه و شهرسازی ایران، افق های همکاری دوجانبه بین دو کشور در بخش مسکن اجتماعی را بررسی کردند.

میدل ایست نیوز: سهیل عبد اللطیف، وزیر امور عمومی و مسکن سوریه امروز میزبان با رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران بود و با وی افق های همکاری دوجانبه بین دو کشور در بخش مسکن اجتماعی را بحث و بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در جریان این دیدار، تقویت و توسعه همکاری ها و روابط کاری بین سوریه و ایران تا به سطح روابط سیاسی متمایز دو کشور دوست برسد و تبادل تجربیات در زمینه مسکن اجتماعی مورد توافق قرار گرفت.

عبداللطیف در این دیدار مهمترین نکات و محورهای همکاری دو طرف به ویژه پروتکل مشترک امضا شده در چهاردهمین اجلاس کمیته مشترک سوریه و ایران را بررسی کرد.

وی همچنین به نشست ها و گردهمایی هایی که شرکت های ساختمانی و امثال آن را از طرف ایرانی گرد هم آورد، علاوه بر بازدیدهایی که برای بازدید از پروژه های مسکن اجرا شده توسط این وزارت انجام شد، اشاره کرد.

قاسمی نیز با اشاره به تجارب این وزارت در زمینه ساخت مسکن و تلاش دولت کشورش برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی، تمایل خود را برای توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه‌های کاری وزارت و دستگاه‌های تابعه ابراز کرد.