هزینه نگهداری راه‌ها تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد

تهران- ایرنا- مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از کاهش ۵۰ درصدی هزینه نگهداری راه‌های کشور با انجام خدمات آزمایشگاهی این شرکت به پروژه‌های راه‌سازی خبر داد.

به گزارش ایرنا، «مجید کیانپور» امروز دوشنبه در نشست خبری در نمایشگاه حمل و نقل گفت: در شرایطی که بودجه نگهداری راه‌ها در کشور به شدت کاهش یافته است، از طریق انجام آزمایش‌های غیرمخرب هزینه نگهداری راه‌ها را کاهش می‌دهیم و این موضوع در دستور کار شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قرار دارد.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک توضیح داد: برداشت از شریان‌های اصلی کشور توسط آزمایشگاه انجام می‌شود که کمک می‌کند هزینه نگهداری راه‌ها به وسیله آزمایش‌های غیرمخرب کاهش یابد.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد فعالیت‌های آزمایشگاه فنی خاک با وزارت راه و باقی با شهرداری و بنیاد مسکن و سایر دستگاه‌های اجرایی است که کار عمرانی انجام می‌دهند، گفت: ۶۰ هزار متر حفاری امسال برای مطالعات ژئوتکنیکی انجام و در ۹ ماه اخیر ۳ میلیون آزمایش با حدود ۱۲۰۰ واحد عملی به کارفرما و دستگاه‌های اجرایی ارائه خدمات کرده‌ایم. همه کارفرماها بسته به سطح و سطوح می‌توانند از این پروژه‌ها به صورت آنلاین دریافت و ارائه گزارش داشته باشند.

کیانپور گفت: در حوزه آموزش در ۹ ماه اخیر ۱۲۰ هزار نفر آموزش داشته‌ایم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک هم چنین از ادامه مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن با آزمایش‌های مربوط به خاک زمین‌های پروژه‌ها در بیش از ۱۰ استان کشور خبر داد.