واگذاری زمین‌های دولتی مازاد به وزارت راه برای ساخت مسکن ارزان قیمت ضرورت دارد

نماینده مردم اهواز در مجلس خواستار دسترسی وزارت راه و شهرسازی به سامانه املاک دولتی شد و گفت: مطابق قانون واگذاری زمین‌های دولتی مازاد به وزارت راه برای ساخت مسکن ارزان قیمت ضرورت دارد.

به گزارش بازار، مجتبی یوسفی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۱۴ دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود ضمن قدردانی از اقدامات خوب وزارت اقتصاد به جهت اجرای قانون جهش تولید مسکن گفت: در ماده (۱۰) و (۲۱) این قانون به صراحت اعلام شده زمین‌های دولتی مازاد در اختیار وزارت راه و شهرسازی برای ساخت مسکن ارزان قیمت قرار بگیرد و شخص رئیس جمهور نیز به این موضوع اهتمام دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در این راستا ۶ جلسه شورای عالی مسکن با حضور رئیس جمهور برگزار و وی دستورات لازم را صادر کرده بنابراین از وزیر اقتصاد می‌خواهم مستقیما به این موضوع پرداخته و به وزارت راه و شهرسازی به منظور شناسایی زمین‌ها، دسترسی به سامانه املاک دولتی را بدهد.

وی خطاب به وزارت جهاد کشاورزی خاطر نشان کرد: حمایت از کشاورزان خصوصا در حوزه تأمین نهاده‌ها، کود و … برای استان‌هایی که کشاورزی در آنها دارای اهمیت است مانند خوزستان باید مورد توجه قرار گیرد لذا ضمن تقدیر از اقدامات آقای ساداتی‌نژاد اما نیاز به تجدیدنظر در بخشی از حوزه‌ها است.