۱۰۶ طرح راهسازی در هرمزگان آماده بهره‌برداری شد

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی هرمزگان، عباس کمالی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در هرمزگان افزود: این پروژه‌ها در قالب احداث و بهسازی ۷۹۸ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و روستایی به ارزش ۳۶ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال است.

وی بیان کرد: سه طرح راهسازی در حوزه دریایی و بندری است که با هزینه هفت هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان اظهار کرد: همچنین عملیات اجرایی هفت طرح حوزه دریایی و بندری استان نیز با اعتبار ۳۰۳ هزار و ۸۸۰ میلیارد ریال در سفر رئیس جمهور به استان آغاز می شود.

کمالی ادامه داد: همچنین در سفر رئیس جمهور به استان هرمزگان بلاک میانی راه آهن بافق بندرعباس، تجهیز و بهسازی مراکز رفاهی ایستگاه‌های راه آهن، بازسازی مرکز کنترل اداره‌کل راه‌آهن هرمزگان و نصب تجهیزات آن، نصب و راه‌اندازی سیستم تهویه سالن مسافری ایستگاه بندرعباس و اتصال سایت شرکت باختر بار جنوب به شبکه ریلی نیز افتتاح خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با سفر رئیس جمهور به هرمزگان ۲ طرح هواشناسی شامل ایستگاه اقلیم شناسی خودکار شهر جدید علوی و هشتبندی میناب افتتاح خواهد شد که برای اجرا و تکمیل این طرح ها در مجموع ۳۵ میلیارد ریال هزینه شده است.