۲۰ درصد سیمان تولید نکا صادراتی است/ نقش محوری رانندگان در توسعه اقتصادی

ایسنا/مازندران فرماندار نکا با اشاره به نقش و اهمیت حمل و نقل و رانندگان در توسعه اقتصادی، اظهار کرد: دولت‌ها و کشورهای مختلف دنیا به جهت دشمنی و وارد کردن آسیب به یک کشور، یکی از نقاطی که مد نظر قرار می‌دهند حوزه‌ حمل و نقل است.

به‌گزارش ایسنا، عبدالرضا بابایی دیشب در مراسم تجلیل از رانندگان نمونه شرکت سیمان نکا با اشاره به اهمیت نقش حمل و نقل و رانندگان در توسعه اقتصادی، اظهار کرد: دولت‌ها و کشورهای مختلف دنیا به جهت دشمنی و وارد کردن آسیب به یک کشور، یکی از نقاطی که مد نظر قرار می‌دهند حوزه‌ حمل و نقل است.

وی نکا را یک شهرستان صنعتی، اقتصادی و یکی از محورهای بسیار مهم توسعه اقتصادی استان دانست و گفت: حضور و فعالیت مجموعه‌های صنعتی مهم مانند کارخانه سیمان، نیروگاه برق شهید سلیمی، دسترسی سریع به بندر امیرآباد، خطوط ریلی و فرودگاه، موقعیتی استراتژیک و استثنایی در مازندران ایجاد کرد و شهرستان نکا را از سایر شهرها متمایز و بسیار پراهمیت جلوه داد.

فرماندار نکا تصریح کرد: حدود چهار هزار ماشین سنگین در نکا وجود دارد که بخش زیادی از آنها در حال همکاری با مجموعه شرکت سیمان در حوزه حمل و نقل هستند.

رسیدگی به وضعیت سوخت خودروها

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران نیز به تلاش شبانه روزی رانندگان شرکت سیمان نکا اشاره کرد و گفت: به لحاظ حساسیت مضاعفی که رانندگان برای رساندن تولیدات کارخانه‌ها، انجمن‌ها، اتحادیه‌ها و اصناف دارند مورد حمایت و نظارت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار می‌گیرند.

حسن جهانیان رسیدگی به مشکلات رانندگان جاده‌ای توسط این اداره کل را از وظایف خود دانست و افزود: سوخت خودروها مسئله مهمی است که پیگیر آن هستیم تا پایان امسال در این حوزه به نتایج خوبی می‌رسیم تا از دغدغه رانندگان کم شود.

وی سیمان را یکی از کالاهای استراتژیک دانست و اظهار کرد: در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، ساماندهی حوزه بار، یکی از مسائل مورد بررسی است که نشان دهنده اهمیت کارخانه سیمان برای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در مازندران است.

صادرات ۲۰ درصدی سیمان نکا

مدیرعامل شرکت سیمان مازندران نیز به اهمیت نقش رانندگان و موضوع حمل و نقل برای این مجموعه اشاره کرد و گفت: رانندگانی که با شرکت سیمان همکاری می‌کنند جایگاه خاصی در پیشبرد حمل و نقل تولیدات این شرکت دارند.

مجید وفاپور با اشاره به اینکه شرکت سیمان مازندران شرکت بزرگ این صنعت در کشور محسوب می‌شود، اظهار کرد: این شرکت با امکان صادرات ۱۵ تا ۲۰ درصدی محصولات خود به کشورهای حوزه دریای خزر و فرانسه، در بین رتبه‌های برتر صادرکننده کشوری و استانی قرار دارد.

 وی افزود: این شرکت با بررسی‌های تخصصی و فنی انجام شده و افزایش ۳درصدی سهم فروش در بازار داخلی و همچنین افزایش نسبی صادرات، به عنوان نخستین شرکت سیمان، موفق به عرضه سیمان صادراتی خود از طریق بورس کالا شد.

 مدیرعامل شرکت سیمان مازندران به اهداف و برنامه‌های این واحد تولیدی اشاره کرد و یادآور شد: با راه اندازی آزمایشگاه مرجع بتن و تولید سیمان‌های آمیخته، افزایش حقوق و توسعه معدن کارخانه و همچنین افزایش کیفیت محصولات صادراتی به توسعه بازارهای صادراتی و داخلی خواهیم پرداخت.

این مسئول خاطرنشان کرد: با تعریف پروژه‌های دانش بنیان مانند تولید سیمان از ضایعات ساختمانی بر پایه و اساس منابع زیست محیطی و کاهش بهای تمام شده، شرکت سیمان مازندران موفق به کسب عنوان واحد نمونه حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان شده است.