الحاق زمین جدید برای طرح ملی مسکن به روستاهای هرمزگان در دستورکار قرار گرفت

به گزارش ایرنا، محمد مرودی شامگاه یکشنبه در نشست هماهنگی نهضت ملی مسکن روستایی در استان هرمزگان اظهار کرد: نیازهای واقعی مردم در حوزه زمین و مسکن روستایی احصا شده و زمین‌های مورد نیاز نیز توسط بنیاد مسکن شناسایی شده است‌.

وی افزود: در راستای نهضت ملی مسکن سرعت بخشی در الحاق اراضی جدید به روستاهای متقاضی توسعه در دستورکار قرار گرفته است اما این سرعت بخشی با دقت بر نیاز واقعی مردم صورت خواهد گرفت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان تصریح کرد: در خصوص تامین زیرساخت‌های مورد نیاز این زمین‌ها بویژه در زمینه آب و برق که نیازهای اولیه سکونت است، پیگیر هستیم و در نشست شورای مسکن، طرح موضوع می‌شود.

مرودی خاطرنشان کرد: افزایش جمعیت روستاها و روند رو به رشد مهاجرت معکوس در برخی مناطق روستایی باتوجه به آب و هوا و نزدیکی به مراکز شهرها موجب شده تا تقاضای زمین و مسکن روستایی در استان هرمزگان روند رو به رشدی پیدا کند.

براساس اطلاعات منتشره؛ تعهد استان هرمزگان در حوزه طرح نهضت ملی مسکن ۶۵ هزار و ٩۵٠ واحد مسکونی است که ۵۰ هزار واحد مسکونی آن در شهرها و ۱۵ هزار واحد دیگر در روستاهاست؛ زمین تخصیص یافته برای اجرای این طرح قابلیت احداث ٨١ هزار و ۵٩٣ واحد دارد و به لحاظ درصدی ١٢٣ درصد زمین مورد نیاز طرح تخصیص یافته و بیش از تعهد استان است.