زمینه برای احداث تونل در گردنه خلخال به اسالم فراهم شد

اردبیل-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: زمینه لازم برای احداث تونل و حذف گردنه الماس در مسیر راه خلخال به اسالم فراهم شده و این پروژه به محض موافقت سازمان برنامه و بودجه با ردیف ۲۳ آغاز خواهد شد.

خیراله خادمی عصر امروز و در پایان بازدید از پروژه‌های راهسازی شهرستان خلخال در مصاحبه با ایرنا اظهار کرد: بسیاری از کارهای آغاز عملیات اجرایی پروژه احداث تونل در گردنه الماس خلخال از جمله گشایش ردیف‌های اعتباری ملی، مطالعات طرح و اقدام لازم برای اخذ ردیف ۲۳ اعتباری ملی این طرح انجام شده و به محض اخذ موافقت از سازمان برنامه وبودجه، عملیات اجرایی این تونل ۲ کیلومتر و ۵۰۰ متری با براورد ۱۰ هزار میلیارد ریال در این مسیر آغاز و بخش عمده مشکلات مردم برای تردد در فصول سرد در گردنه الماس برطرف خواهد شد.

وی افزود: احداث تونل در مسیر خلخال به اسالم علاوه بر کاهش ۱۰ الی ۱۵ کیلومتری مسیر موجب افزایش سطح ایمنی تردد دراین مسیر کوهستانی و برف گیر استان اردبیل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در سفر امروز خود همچنین از پروژه کمربندی ۵ کیلومتری این شهر و همچنین پروژه راه اصلی خلخال به منجیل بازدید و از تلاش برای افزایش اعتبارات راه خلخال به منجیل از محل ردیف‌های ملی و ماده ۵۶ خبر داد.

خادمی با بیان اینکه برای تکمیل راه ۵۵ کیلومتری خلخال به منجیل در حد فاصل خلخال تا شهرستان درام استان زنجان بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، یادآورشد: این پروژه در حال حاضر در دو قطعه توسط دو پیمانکار مجری طرح در حال اجراست.

وی همچنین با اشاره به وجود ناهمواری در سطح راه خلخال به اسالم وخلخال به پونل گفت: تلاش خواهیم کرد که با اجرای طرح بهسازی و ترمیم هر دو راه زمینه را برای تسهیل در تردد مردم در این دو محور فراهم کنیم.