ساخت مسکن برای ۳ هزار خانواده محروم گلستانی به کجا رسید؟

گروه استان‌ها – از بهمن ماه پارسال ساخت مسکن برای ۳ هزار خانوار محروم در استان گلستان آغاز شد و تاکنون بیش از ۴۱ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت خانه‌های جدید و ایمن به این افراد پرداخت شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، بهمن ماه پارسال بود که با حضور روسای سازمان برنامه و بودجه، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد مسکن کلنگ ساخت 3 هزار واحد مسکونی برای محرومان و نیازمندان گلستانی در روستاهای استان آغاز شد.

چند روزی از کلنگ زنی این پروژه مهم در استان می‌گذشت که سایه شوم بیماری کرونا در همه مناطق کشور از جمله شهرها و روستاهای استان گلستان افکنده شد. برای همین حدود دو تا سه ماه در اجرای پروژه‌های عمرانی وقفه ایجاد شد و تقریبا کار ساخت و ساز این واحدهای مسکونی از اواخر اردیبهشت ماه امسال شروع شده است.

طرح ضربتی شناسایی خانواده‌های واجد شرایط در استان به اجرا درآمد و در مدت کوتاهی برای 3 هزار خانوار محروم و نیازمند پرونده ساخت مسکن تشکیل شد.

طبق آخرین آمار بنیاد مسکن استان گلستان، حدود 110 هزار واحد غیرمقاوم و کم دوام در روستاهای استان وجود دارد و در عین حال بیش از 8 هزار مددجوی کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان نیز نیاز فوری به تأمین مسکن دارند که بخشی از آنان در قالب این طرح خانه‌دار می‌شوند.

این خانه‌ها قرار بود بهمن ماه امسال و در مدت یکسال ساخته و به بهره برداری برسد و تا سالگرد پیروزی انقلاب حدود یکماه دیگر باقی مانده و سید محمد حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفت‌وگو با تسنیم آخرین وضعیت ساخت و ساز این واحدهای مسکونی را تشریح کرد.

وی با تأکید براینکه ساخت و ساز این واحدها حدود 8 ماهی است که آغاز شده است، اظهار داشت: روند ساخت و ساز واحدهای مسکن محرومان با مشارکت مردم و همت بانک‌ها روند خوبی در استان دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: 2 هزار و 982 نفر از متقاضیان معادل 99 درصد خانوارهای واجد شرایط برای دریافت تسهیلات با بانک‌ها قرارداد بسته‌اند.

وی با اشاره به روند ساخت این واحدها افزود: در این مدت 2 هزار و 898 واحد معادل 97 درصد این واحدها پی کنی شده و برای 2 هزار و 873 واحد نیز فونداسیون اجرا شده است.

به گفته حسینی 2 هزار و 605 واحد در مرحله اجرای ستون، 2 هزار و 538 واحد در مرحله اجرای سقف و 2 هزار و 90 واحد مسکونی نیز در مرحله دیوارچینی قرار دارند.

وی گفت: در این طرح به متقاضیان 40 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 5 درصد و بازپرداخت 15 ساله به همراه 25 میلیون تومان کمک بلاعوض ساخت پرداخت می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان افزود: مبالغ تسهیلات و کمک‌های بلاعوض متناسب با پیشرفت فیزیکی این واحدهای مسکونی به حساب مالکان واریز می‌شود.

وی بیان داشت: تلاش می‌کنیم بخشی از این واحدهای مسکونی را همزمان با ایام سالگرد پیروزی انقلاب به بهره برداری برسانیم.

حسینی خاطرنشان کرد: در کنار ساخت مسکن محرومان، امسال 7 هزار واحد مسکونی دیگر در قالب طرح بهسازی و نوسازی مسکن روستایی نیز در استان ساخته خواهد شد و این یک جهش در امر تولید مسکن در استان است.