شتاب در طرح نهضت ملی مسکن با حضور بخش خصوصی و پیمانکاران

استاندار مازندران در جلسه شورای عالی تامین مسکن استان گفت: یکی از گام‌های موثر در پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن حضور فعال شهرداری‌ها است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران در دهمین جلسه شورای عالی مسکن استان گفت: در مازندران یکی از موانع اصلی در طرح نهضت ملی مسکن، زمین است.
وی ادامه داد: در جلسه امروز مقرر شد برخی از زمین‌هایی که در اختیار دستگا‌های دولتی است شناسایی و این زمین‌ها آزاد شود.
حسینی پور تصریح کرد: در حوزه بخش خصوصی مشوق‌هایی برای پیمانکاران و انبوه سازان در نظر گرفته شده است تا شرایطی را ایجاد کنیم طرح نهضت ملی مسکن با حضور این بخش شتاب یافته و راه اندازی می‌شود. یکی از علایقی که در طرح نهضت ملی مسکن مورد نظر مردم مازندران است بحث خود مالکی است.
استاندار مازندران اضافه کرد: سهیمه استان مازندران در طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۱ حدود ۳۸ هزار واحد مسکونی است.
وی گفت: سیاست‌های تشویقی توسط وزارت راه و شهرسازی به شهرداران در بافت‌های فرسوده ابلاغ شده است و یکی از گام‌های موثر در طرح نهضت ملی مسکن حضور فعال شهرداری‌ها است و شهرداری‌ها باید در ستاد نهضت ملی مسکن فعال شوند.
حسینی پور اظهار کرد: مجموعه مسکن ملی در استان مازندران باید با حضور فعال بخش خصوصی راه اندازی می‌شود و همچنین باید منابع بخش خصوصی در این طرح لحاظ شود.
علی دیوسالار سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران هم در نشست شورای تامین مسکن استان با اعلام اینکه برای ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن مازندران حدود یک هزار و ۵۰۰ هکتار زمین نیاز است افزود: با برنامه ریزی‌های انجام شده تاکنون ۲۳۳ هکتار زمین تامین شده و درصدد هستیم با اجرای طرح خودمالکی هم بحث کمبود زمین را رفع کنیم و هم اینکه اقشار مختلف مردم مازندران با دریافت تسهیلات خانه‌های خود را در ملک شخصی بسازند.
سرپرست اداره کل راه و شهرسازی استان همچنین گفت در چارچوب طرح نهضت ملی مسکن ۲۳ هزار و ۲۵۰ واحد خانه قرار است در بافت فرسوده مناطق شهری استان ساخته شود که فشار کمبود زمین را کم خواهد کرد وی گفت در حال حاضر عملیات ساخت بیش از ۱۳ هزار واحد در قالب این طرح در مازندران در حال اجرا است.