عرضه بیش از یک میلیون و صد هزار تن سیمان

بورس کالای ایران امروز (یکشنبه) میزبان عرضه بیش از یک میلیون صد هزار تن سیمان از سوی ۶۶ شرکت سیمانی است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از کالا خبر؛ عرضه‌های هفته جاری سیمانی‌ها یکشنبه ۲۷ شهریور و دوشنبه ۲۸ شهریور انجام می‌شود. در عرضه‌های امروز، ۶۶ شرکت سیمانی در مجموع یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۳۰۸ تن انواع سیمان تیپ ۱ و ۲ را روی تابلو معاملات می‌برند. سیمانی‌ها از ابتدای فروردین تا پایان هفته منتهی به ۲۵ شهریور امسال، در مجموع بیش از ۲۶ میلیون تن انواع سیمان را به ارزش ۱۶ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان در تالار سیمان بورس کالا فروختند.
از کل عرضه‌های امروز سیمانی‌ها در بورس کالا، ۹۳۵ هزار و ۱۰۸ تن از نوع تیپ ۲، ۱۴۷ هزار تن از نوع سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۵۹ هزار و ۴۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و ۶ هزار و ۸۰۰ تن از نوع سیمان تیپ ۱-۵۲۵ خواهد بود.
از ابتدای فروردین امسال تا هفته منتهی به ۲۵ شهریور، در مجموع ۳۲ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۹۴۷ تن سیمان در بورس کالا عرضه شد که با تقاضای ۳۲ میلیون و ۱۳۶ هزار و ۶ تنی روبه رو و ۲۶ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۵۴۹ تن آن به ارزش بیش از ۱۶ هزار و ۸۴۶ میلیارد تومان معامله شد.
براساس آمار اعلامی بورس کالا، از ابتدای عرضه مستمر سیمان در بورس کالا (از ۹ خرداد سال گذشته) تا پایان سال ۱۴۰۰، در مجموع ۳۴ میلیون و ۸۶۴ هزار تن سیمان به ارزش بیش از ۱۶.۹ هزار میلیارد تومان در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت.
براساس جدیدترین نامه مدیریت بازرسی و امور اعضا بورس کالای ایران از ۱۵ مرداد میزان پیش دریافت خرید سیمان تا اطلاع ثانوی ۵۰ درصد است.
از ابتدای سال جاری تا هفته منتهی به ۲۵ شهریور، در مجموع ۳۱۶ میلیون و ۵۷۱ هزار گواهی سپرده سیمان معادل ۳۰۰ هزار و ۵۷۱ تن سیمان دست به دست شد و ارزش بیش از ۲۲۵ میلیارد و ۶۲۵ میلیون تومانی را رقم زد.
در سال گذشته نیز که شاهد راه اندازی گواهی سپرده سیمان در تاریخ ۹ آبان ۱۴۰۰ بودیم در مجموع ۱۵۵ میلیون و ۷۷۶ هزار ورق بهادار مبتنی بر کالا معادل ۱۵۵ هزار و ۷۷۶ تن سیمان به ارزش ۹۰ میلیارد و ۲۸۷ میلیون تومان مورد دادوستد قرار گرفته بود.

عرضه بیش از یک میلیون و صد هزار تن سیمانعرضه بیش از یک میلیون و صد هزار تن سیمانعرضه بیش از یک میلیون و صد هزار تن سیمان

عرضه بیش از یک میلیون و صد هزار تن سیمان

عرضه بیش از یک میلیون و صد هزار تن سیمان

عرضه بیش از یک میلیون و صد هزار تن سیمان