وضعیت بازار ساخت و ساز در کشور

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت :یکی از عوامل مهم در تلاطمات بازار مسکن، افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی است، در شرایط کنونی قیمت محصول میلگرد تا حدود ۱۲هزار تومان افزایش یافت و پس از آن، حدود ۲ هزار تومان کاهش یافت، بنابر این مدیریت این بخش ضروری است.

خبرگزاری خانه ملت؛ احمد دنیا مالی با اشاره به وضعیت بازار ساخت و ساز در کشور، گفت: در شرایط کنونی به دلیل بالا رفتن قیمت تمام شده تولید مسکن و همچنین بروز رکود در حوزه ساخت وساز، بازار تولید مسکن دچار مشکلات بسیاری است.

سازندگان انگیزه کافی برای فعالیت گسترده در بازار ساخت و ساز را ندارند

وی  ادامه داد: در وضعیت فعلی سازندگان انگیزه کافی برای فعالیت گسترده در بازار ساخت و ساز را ندارند، یکی از عوامل نبود حمایت های تسهیلاتی از بخش تولید مسکن است، قطعا اگر اقدامات حمایتی از سازندگان صورت گیرد، آن زمان می توان به سمت شکوفایی بازار ساخت و ساز حرکت کرد که این مسئله در متعادل شدن نظام عرضه و تقاضا و بهبود وضعیت بازار مسکن اثرگذار است.

افزایش قیمت محصول میلگرد تا 10 هزار تومان؛ بازار مصالح باید مدیریت شود

نماینده مردم بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از عوامل مهم در کاهش میزان ساخت و ساز مسکن در کشور، افزایش چشمگیر قیمت مصالح ساختمانی است، در شرایط کنونی قیمت محصول میلگرد تا حدود 12 هزار تومان افزایش یافت و پس از آن، حدود 2 هزار تومان کاهش یافت، بنابر این مدیریت این بخش ضروری است تا قیمت تمام شده ساخت و ساز کاهش یابد.

دنیامالی ادامه داد: به نظر من مشکل بازار ، کمبود مسکن نیست بلکه کاهش تدریجی پایه پولی کشور است، از این رو وقتی قدرت خرید مردم کاهش می یابد، معاملات و خرید مسکن پایین آمده و تقاضا برای اجاره افزایش می یابد، بنابراین مهمترین عامل تأثیرگذار برای ارتقا بخش مسکن، بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد بود.