پخش ۴۲ هزار تن آسفالت در معابر زنجان

سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان، گفت: تخریب آسفالت توسط شرکت‌های خدمات‌رسان انجام می‌شود و ترمیم آسفالت توسط آن‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیست.

علیرضا انصاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا؛ با اشاره به اینکه شهرداری امسال ۴۲ هزار تن آسفالت در سطح معابر پخش کرده است اظهار کرد: این میزان نسبت به سال‌های گذشته کاهش محسوسی نداشته است.

وی افزود: افزایش قیمت ارز و همچنین قیر از هر تن پنج میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به ۱۳ تا ۱۴ میلیون تومان، یکی از دلایلی است که باعث شد میزان آسفالت‌ریزی نسبت به پیش‌بینی ما کمتر باشد.

سرپرست معاونت عمرانی و امور زیربنایی شهرداری زنجان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از پیش‌بینی شهرداری در بحث آسفالت‌ریزی محقق شده است ادامه داد: معضل اصلی شهرداری در بحث آسفالت، شرکت‌های خدمات‌رسان و حفاری‌هایی است که ضوابط فنی را رعایت نمی‌کنند و بعد از اتمام کار مطابق استانداردها کار انجام نمی‌شود.

انصاری با تاکید بر اینکه شرکت‌های خدمات‌رسان علائم‌گذاری و شفته‌ریزی تثبیت و تراکم را انجام نمی‌دهند و ترمیم آسفالت آن‌ها از کیفیت لازم برخوردار نیست. گفت: همه نوارهای حفاری که آسفالت آن تخریب شده توسط شرکت‌های خدمات‌رسان انجام شده است.

وی در خصوص عملیات اجرای پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به سبزه میدان، پادگان و یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) اشاره کرد و افزود: بر اساس آنچه در پروژه سبزه میدان در ابتدا تعریف شده بود در حال حاضر ضلع جنوبی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بخش تجاری تقریباً تکمیل شده است.

انصاری خاطر نشان کرد: شش ماهه اول ۱۴۰۱ بخش اعظمی از پروژه افتتاح و اقدامات مناسب سازی، جمع‌آوری آب‌های سطحی نیز با توجه به پیک بارندگی و دوره بازگشت صد ساله طراحی شده و دو مخزن بزرگ در نظر گرفته شده است و انتقال آب‌های سطحی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برای اولین بار در سطح استان گرمایش از کف در این پروژه انجام می‌شود خاطر نشان کرد: در نما و ساختمان ذوالفقاری و دارایی متناسب با معماری منطقه اقدام شده و کتیبه‌ها و طراحی تالار شهر در این پروژه نیز قابل توجه است.

بازگشایی محور پادگان دیگر پروژه‌ای بود که انصاری به آن اشاره کرد و ادامه داد: محور شهید سلیمانی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و قرار بود زمستان امسال افتتاح شود که به دلیل سرما و برودت هوا طی سه ماهه اول ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی افزود: خیابان منتهی به شهرک نصر نیز در دست تعریض است و دو ساختمان مراجعین و ساختمان اداری ساخته شده است و قابلیت بهره‌برداری دارد و یک ماه آینده سر در جدید پادگان پایان خواهد یافت و با برداشتن سر در قدیمی گذر کوی نصر آزاد خواهد شد.

انصاری از بهره‌برداری یوترن پل امام حسن مجتبی (ع) تا سه ماه ابتدای سال آینده خبر داد، و گفت: اسکلت سازه‌ای امسال انجام می‌شود و سال آینده نیز آسفالت و زیرسازی و هندریل به پایان می‌رسد.